Monday, 15 October 2012

GEMPAQ : JANGANLAH SENTUH-SENTUH BANG, NANTI ORANG NAMPAK



Kes perempuan diraba....dan kes lelaki meraba... (Ade ker kes lelaki diraba? he he) Selalu berlaku di negara Malaysia nie.....Negara Islam yang menjadi contoh teladan Pak arab dalam bab-bab kemajuan... Tapi nasib baik depa tak tiru perangai anak muda kita nie yang suka meraba.... Yang perempuan pulak pun satu.... Kenapa di bagi?

Tak bagi? ok...ok.... Percaya...percaya.... Ermm....ramai yang cuba menghalang...tapi tak berdaya.... Sebab alasan sumer sama... "Jangan la bang....nanti orang nampak..." Ni la selalunya ayat skema yang selalu disebut... Si peraba.....ape lagi...carik je la kawasan orang tak nampak.... Nak bagi alasan ape pulak? Hmm.... Salah tu! Salah!... Ni mungkin caranya....

Bagi yang selamba rock tak kisah kat sape-sape....Bagi ayat tegas macam nie...
"Kalau U raba I lagi...U dayus! U bodoh macam (sibut) babi! Kalau dah sama dengan haiwan tu... Takkan nak kapel lagi kan....I nak kapel dengan manusia...bukan si (siput) babi....Salam babai tabik spring la!" 

Kalau yang lemah lembut sikit...
"Jangan la sentuh-sentuh.... Kalau tak kita clash jer... banyak lagi lelaki sopan kat dunia nie.. Ni bukan main-main tau... Kalau nak break sesangat....cubalah..." [sambil senyum.....hehe]

Kalau yang lagi sopan....
"Jangan la sentuh bang.... Tangan U jijik la...Kotor dengan dosa! Baik U jadi imam masjid dalam 20 kali dulu....Imam solat subuh tau... Bukti yang U mampu jadi suami I...lepas tu baru la kita kahwin... Haa....masa dah kahwin...baru I kasi..:)"

Kalau jenis yang tak makan saman....
" U sentuh lagi sekali.... Siap! I report sama U punya bapak...dan I punya bapak... Memang sah kita takkan kawin... Oleh sebab dah tau kita takkan kawin...babai!"

Kebanyakan dialog aku cadangkan CLASH kan.....sebab buat apa nak bersuamikan lelaki yang awal-awal dah menunjukkan contoh yang tak baik? Pilih la dengan waras dan untuk masa depan... Kekayaan bukan menjamin kesenangan dan keberkatan hidup.... Kebaikan dan kesucian agama lagi penting...Tu pun kalau si pempuan betul-betul nak jaga kesucian diri depa la kan.... Tu atas kehendak korang....