Saturday, 13 October 2012

ARTIS KOREA MALU BILA SKIRTNYA TERDEDAH



Artis Korea
 pun reti jugak malukan bila dah berpakaian terlalu seksi.. 

Bila di lihat nampak kelakar je bila diorang nak tarik skirt tu macam
 la boleh jadi labuh sampai bawah..










PANAS : BUAH DADA BERACUN


Sekali lagi wanita menggunakan aset mereka untuk
 memperdaya lelaki yang hidungbelang.   Jika geng wanita
 Zimbabwe merogol lelaki hanya untuk air mani
 tetapi di Thailand geng wanita memperdayakan 
lelaki kaya bagi merompak the real money.

Sekumpulan wanita yang kreatif dan
berpengalaman luas dalam bidang
 seksual menggunakan buah dada
 mereka sebagai alat untuk merompak.
Sasaran mereka setakat ini ialah
 lelaki berbangsa China yang  melencong 
 melancong di Phuket Thailand.  Yang
Jawa jangan risau walau pun anda kaya.

Caranya ialah kumpulan wanita ini akan
 mencalitkan sejenis dadah yang tidak
berbau dan berwarna ke dada dan
 belahan buah dada mereka sebelum
menggoda lelaki kaya itu ke ranjang asmara.

Mengapa di buah dada?  Sebab wanita
 itu tahu bahawa lelaki akan menuju
ke kembar seiras tersebut terlebih
 dahulu sebelum aksi seterusnya.
(Kalau anda lelaki pasti anda tahu)

Dan apabila lelaki yang gelojoh itu
menghisap buah dada yang berdadah
 itu mereka akan terus hilang kesedaran
dan di masa inilah wanita yang berDADAh
ini merompak barang berharga lelaki "tak sedar diri" itu.

Dengan menggunakan kaedah ini, ketua
geng ini yang juga berbuah dada @
wanita dilaporkan memperolehi sejumlah
RM394,130 setahun dengan hanya bermodal
lelaki menghisap dada.

Buat masa ini, polis di sana telah
 menangkap 6 wanita yang berkaitan
 dengan jenayah tersebut

AWAS  :  Hisap dada dan dadah membawa padah

Sumber  asal :  sgchillout.com

PRAMUGARI PROTES TANPA PAKAIAN

















MACAM-MACAM cara protes. Paramugari ini protes syarikat 
penerbangannya yang belum membayar gaji mereka dengan 
cara berphoto bogel. Seperti dikutip Ananova.com, paramugari
 perlu menanggalkan bajunya untuk dipamerkan.


Sembilan paramugari, pekerja di sebuah syarikat penerbangan 
di Sepanyol yang telah muflis, Air Comet. Mereka berpose 
telanjang untuk sebuah kalender sebagai bukti protesnya. 
Aksi protes ini dilakukan kerana Air Comet gagal untuk 
membayar gaji pekerjanya hingga sembilan bulan.

Syarikat tersebut memiliki hutang sekitar 160 juta euro, 
termasuk upah yang belum dibayar. Kini paramugari ini,
 telah memutuskan berpose telanjang sebagai cara untuk
 menarik perhatian membayar gaji paramugarinya.

"Namun mereka juga berharap wang dari berfoto telanjang
 di kalender dapat membantu situasi kewangan mereka," 
kata Michel Velasco dari Alzafatas Alta Tacon, sebuah agen 
untuk paramugari dan model yang menaungi pramugari ini.


PANAS : TAKKAN PEREMPUAN TAK PERNAH HISAP ANU LELAKI



PANAS : BERASMARA DEPAN ORANG RAMAI








APA BEZANYA DENGAN YANG INI




PANAS : ARTIS SERIK ADEGAN MANDI



JAKARTA: Penyanyi Aida Saskia (gambar) tidak menyangka gambar adegan mandi dilakonkan dalam filem ‘Pelukan Janda Hantu Gerondong’ kini tersebar. Dia mengaku serik untuk melakonkan lagi adegan panas jika menerima tawaran seumpamanya. Pada awalnya, Aida yang mengaku diperkosa ulama sejuta umat Zainuddin MZ tidak mahu melakukan adegan itu. Namun, pengarah filem itu memberitahu adegan terbabit penting untuk filem berkenaan.



“Pada mulanya, saya tidak mahu melakonkan adegan itu tetapi mereka kata ia perlu dilakukan,” ujar Aida ketika dihubungi, semalam. Dia juga mengaku serik dan jika menerima tawaran untuk melakonkan adegan serupa itu, dia akan menolak. “Saya serik, sumpah saya sudah serik,” tuturnya lagi. - Agensi

PANAS : Kereta berjenama pun China boleh tiru (gambar)



BUKAN SETAKAT HANDPHONE DAN BARANG BERJENAMA SHJ CHINA CIPLAK, KERETA BERJENAMA PUN CHINA BOLEH CIPLAK (4 GAMBAR)


Dadi Shuttle meniru Toyota Prado


Laibao SRV meniru Honda CRV


Geely Merrie 300 meniru Mercedes C



Friday, 12 October 2012

PANAS : Kaitan Ajihs Nasi Lemak 80 sen dan Piya


Secara tiba tiba, nama Ajihs Nasi Lemak 80 sen mula popular setelah perlawanan bola sepak separuh akhir kedua Piala Malaysia 2012 antara Kelantan dan Selangor tamat tadi. Semuanya gara gara Piya atau Badri Radzi. Setelah menjaringkan gol kedua buat pasukan Kelantan, The Red Warrior, Piya telah secara tidak langsung membuka bajunya dan mempromosikan Ajihs Nasi Lemak 80 sen dan kerana itu, dia mendapatkan kad kuning. 

Ajihs Nasi Lemak 80 sen

Kaitan Ajihs Nasi Lemak 80 sen dan Piya - TerbakorKaitan Ajihs Nasi Lemak 80 sen dan Piya - Terbakor

Lokasi Ajihs Nasi Lemak 80 sen

Ada yang kata, Ajihs Nasi Lemak 80 sen ni kedai milik bapa Piya. Lokasinya pula terletak di kawasan Guchil Bayam, menuju ke Kubang Kerian.  Kalau ada maklumat lanjut nanti kami update ya. Ramai nak singgah kedai Ajihs Nasi Lemak ni. Haha.

PANAS: Aksi seksi Manohara dan ibunya makin tersebar






















Artis cantik Manohara Odelia Pinot kembali membuat sensasi setelah lama tidak muncul dikhalayak ramai..

 Baru-baru ini, Manohara dan ibunya menggemparkan masyarakat Indonesia setelah keduanya berpakaian sangat seksi disebuah pusat hiburan..

 Ibu Manohara Daisy Fajarina yang sebelum ini sering mengenakan pakaian sopan, dikritik hebat oleh media hiburan negara berkenaan setelah gambarnya berpakaian seksi tersebut diketahui umum..

 Dalam gambar berkenaan, Daisy dan juga Manohara mengenakan pakaian yang hampir mendedahkan payudara mereka sambil diapit oleh dua lelaki yang tak dikenali..

 Daisy dan Manohara ketika ditemui media, langsung tak mahu memberikan sebarang komen tentang perkara tersebut.

 Malah diberitakan, anak beranak berkenaan menyalahkan media dan orang ramai kerana terlalu mengambil tahu tentang kehidupan peribadi mereka..


HOT : ARAK BERPERISA NENEN SEORANG MODEL






Sebuah syarikat arak di Berlin, Jerman telah mengeluarkan minuman baru yang berperisa payudara seorang model.

Cara pembuatan arak itu juga unik, minuman beralkohol itu harus ditumpahkan dulu ke dada seorang model sebelum dimasukkan ke dalam botol dan dibungkus.

Syarikat G-Spirits yang asal Jerman adalah sebuah kilang yang menghasilkan vodka, rum dan whisky dalam edisi khas.

Arak edisi khas itu adalah minuman yang sudah ditumpahkan ke dada seorang model Playboy yang berasal dari Hungary, Alexa Varga seperti yang dilaporkan oleh Orange.

Selain Varga, terdapat juga model lain seperti Amina Malakona dan Evelin Aubert yang diambil gambar dalam keadaan bogel sambil menumpahkan minuman keras itu di dadanya.

G-Spirits menghasilkan minuman berperisa payudara itu sebanyak 2,500 liter dan dibungkus semula dalam botol-botol berukuran sederhana sebelum dijual pada harga USD 150 (lebih RM450) sebotol.

Penjualan minuman itu juga mendapat komen daripada beberapa pihak yang bimbang dengan kebersihan minuman itu. Namun G-Spirits menegaskan produk-produknya sudah diperiksa oleh Jabatan Kesihatan.

"Kami sangat mengutamakan kebersihan dalam proses pembuatannya, pasukan-pasukan perubatan juga datang untuk memeriksanya," kata wakil G-Spirits.


GEMPAQ : TAN SRI AJAK NEELOFA BERASMARA



Siapa yang mahu perkara sebegini (gangguan seksual)
 berlaku dalam industri seni negara. Namun, itulah
 hakikatnya dan ia berlaku sejak dulu lagi. Saya banyak 
melalui pengalaman dan diganggu secara seksual oleh 
golongan VIP daripada seseorang bergelar Datuk
 sehinggalah Tan Sri. Mereka ada pelbagai cara untuk
mendekatkan diri dengan saya – ada yang tawarkan
 kemewahan dengan memberikan peluang perniagaan,
 ada juga yang mahu memberikan wang.

 Ada juga yang menghubungi semata-mata untuk 
mengajak saya keluar makan. Bayangkan, mereka 
sanggup memberikan saya peluang perniagaan serta
 wang tetapi saya percaya mereka tidak ikhlas dan
 ada maksud tersirat di sebaliknya. Tidak perlu saya
 jelaskan siapa mereka, cuma yang boleh saya beritahu,
 mereka bukan orang biasa tetapi dalam golongan elit.
 Begitupun, saya ada pendirian dan tak mahu terjebak
 dengan perkara negatif begini. Malaysia ini kecil, apa
 lagi Kuala Lumpur, lambat laun orang akan tahu apa 
yang kita lakukan, lebih-lebih jika bergelar artis, kisah 
peribadi bukan rahsia. Untuk jangka masa panjang, 
saya tidak mahu perkara sebegitu merosakkan reputasi 
dan imej saya. Biasanya jika berdepan dengan situasi
 sebegini, saya ada cara untuk memberi maklum balas
 dan reaksi.

 Saya tolak secara berhemah, sama ada menghubungi 
melalui telefon atau melalui khidmat SMS. Bila ada Datuk
 atau Tan Sri pelawa ajak makan, saya akan jawab apa
 yang sepatutnya. Saya tidak pandai hendak bermanja-manja 
menjawab panggilan merka. Pernah juga apabila bersua
 dan bertentang mata, VIP mempelawa saya untuk meraikan 
majlis tertentu. Tidak ada masalah untuk saya penuhi 
permintaan itu, tetapi saya hanya akan pergi jika ada 
kenalan saya. Selepas majlis selesai, saya tidak akan 
terima apa-apa ajakan lain, walaupun sekadar nak minum
 kopi bersama. Namun, pada masa yang sama saya
 juga tidak mahu mereka sakit hati hingga menimbulkan 
rasa benci apabila menolak pelawaan mereka.

 Saya bimbang nanti mereka boleh bertindak lebih buruk. 
Macam-macam yang mereka boleh lakukan. Setakat ini
 belum ada berani pergunakan saya atau ajak sehingga 
ke bilik tidur. Ada rakan artis yang berdepan pengalaman 
sebegitu. Mungkin kerana karekter saya juga. Mereka
 (golongan VIP) mungkin cuba dekati artis yang mereka
 temui di kelab malam, saya pula tidak ke kelab malam, 
apatah lagi minum arak. Saya juga tidak akan keluar 
bersendirian, sebaliknya sentiasa bersama orang yang
 rapat dengan saya (terutama keluarga). Nak jumpa 
sesiapa pun, saya tidak keluar sendiri, pasti ada orang
 temankan saya.-Neelofa (utaranews) 

GEMPAQ : GAMBAR ARTIS MALAYSIA MINUM ARAK??

hurmm..speechless


taleyh besar lagi mulut tuh??

baru perasan beze ketinggian org asia dengan eropah

owhh..okay

tak kene tu derr..

kenduri shiak mamat tinggi tu..

"just give me a call!!"

GEMPAQ : Anu kat telinga


Dulu aku biasa terdengar ada orang Sarawak yang menggunakan ilmu hitam untuk meletakkan ‘anu’ kaum lelaki terutama dari semenanjung yang mempermainkan wanita tempatan di sana di dahi. 

Gambar yang diterima ini pula seorang lelaki India yang menderita penyakit aneh yang ‘anu’nya di telinga. Maaf ya , ada unsur 18SX sedikit yang tidak disencor.
anu di telinga @ isuhangat

anu di telinga @ isuhangat



kredit isuhangat

GEMPAQ : CARA PEREMPUAN JEPUN KERINGKAN SELUAR DALM





                                          

GEMPAQQ : URUT ISTERI ORANG

 
'Zara', 28 tahun mula berkhidmat di pusat urut kira-kira 2 tahun lalu.
 "Saya bercinta selama 3 tahun, bekas teman lelaki saya berjanji mengahwini saya.

Namun selepas saya menyerahkan tubuh, dia meninggalkan saya," 
katanya. Saya terus mendengar sambil visual temu bual dirakamkan 
oleh jurukamera, Rohaizat Roslan dibantu juruteknik, Siva-G.
 "Siapakah sebenarnya wanita bekerja sebagai pengurut?," soal saya.

 Bilik lokasi rakaman digelapkan, hanya bentuk tubuh Zara sahaja kelihatan.
 Janji saya kepada anak kelahiran Kuala Lumpur itu, identiti dirinya tidak akan didedahkan.

Hanya kisah hidupnya, bakal saya kongsikan bersama penonton 
Majalah 3, 'Rela atau paksa', 20 Oktober, Sabtu, jam 9 malam.
"Gadis bujang, ibu tunggal dan isteri orang," jawabnya. Saya
 tersentak buat seketika. "Isteri orang? Mereka turut melakukan 
urutan batin (urutan kemaluan lelaki)?," tanya saya untuk mendapat kepastian.

"Ya, urutan badan, 45 minit, RM110, urutan batin, RM100 untuk 20 minit," jelasnya. 
Sebaik mendengar kenyataan itu, spontan terlintas di fikiran saya, suami
 manakah sanggup mengizinkan isteri mereka melakukan kerja sebegitu?

TAPI, PAPA BUAT KAT MAMA BOLEH??


Tapi.. Papa buat kat Mama boleh? (renungkan la)
Terkedu…!!!! Itu saja satu perkataan yang mengambarkan perasaan aku 
saat aku mendengar kisah yang diceritakan teman. Aku tidak mampu untuk
 berkata, marah tak mampu aku zahirkan, tapi sedih yang teramat rasanya..
Kisahnya :
Nini bekerja disebuat pusat asuhan dikawasan elit yang kebanyakkannya 
didiami orang melayu di X . pusat asuhan yang menempatkan anak2 golongan 
bijak pandai dan dah tentunya juga berada. Pusat asuhan yang bagus, 
system yang teratur, disiplin yang baik. Malah bagusnya majikan Nini 
menerapkan nilai2 pendidikan Islam sedari kanak2 ini kecil lagi.
Dari peringkat bayi hinggalah prasekolah, terdapat lebih kurang 50 org 
semuanya anak2 jagaan mereka. Semua berjalan lancar hinggalah pada 
satu hari, mereka menerima seorang ahli baru, kanak2 lelaki berusia
 4 tahun. Daniel namanya. Kecil tapi teserlah ketampanan wajahnya 
seiras wajah siayah. Di pusat asuhan itu juga ada seorang budak 
perempuan berusia lingkungan 3 tahun, Norish yang juga sangat comel dan cantik.

Kelihatan dari hari pertama, Daniel sudah mula tertarik untuk berkawan 
dengan Norish. Kemana Norish kesitulah Daniel mengekori. Apa pun 
aktiviti yang dilakukan Norish, Daniel pasti akan turut sama.

PANAS : Pasangan Berkahwin TANPA PAKAIAN Jimat Kos Pakaian




ELDKIRCHEN, Austria - Satu pasangan di sini berkahwin dalam keadaan bogel manakala para tetamu lain memakai pakaian, lapor sebuah akhbar semalam.

Pasangan itu, Melanie Schachner, 26, dan Rene Schachner memilih untuk berbogel bagi menjadikan majlis perkahwinan mereka sebagai sesuatu yang boleh diingati buat selama-lamanya.

Melanie berkata: "Kami tidak malu mengenai tubuh kami dan kami mahu melakukan sesuatu yang berlainan. Ia pastinya akan menyelamatkan kos pakaian perkahwinan kami."

Dalam majlis itu, seorang pendaftar perkahwinan yang memakai pakaian menyaksikan pasangan berkenaan membaca ikrar perkahwinan.

PANAS : BUKAK SELUAR DAN ANGKAT SKIRT




Seorang Guru ingin mengetahui sejauh mana kepintaran murid-muridnya. Dia bertanya satu soalan kepada seorang murid perempuan.
Guru : Bila kamu bertemu penjahat yang ingin memperkosa kamu, apa yang akan kamu lakukan?
Murid: Saya akan menaikkan skirt saya tinggi-tinggi!
Guru : HAH ! (terperanjat), lepas tu awak buat apa?
Murid: Saya akan suruh penjahat tu buka seluarnya.
Guru : Habis tu apa yang … (Mula Khuatir)
Jeng! Jeng! Jeng!
Murid : Lepas tu, saya akan lari. Saya dapat lari laju jika skirt saya diangkat, sedangkan penjahat itu susah nak kejar sebab seluarnya tersangkut di kaki ketika dilucutkan…What were you thinking?
hahahaha..


PANAS : Adik Jadikan Rumah Lubuk Maksiat


sekadar gambar hiasan

MELAKA: Seorang adik sanggup menjadikan rumah sewa di Taman Selendang, Batu Berendam, di sini, yang dikongsi bersama abangnya sebagai ‘lubuk maksiat’ apabila ‘menyeludup’ teman wanitanya ke kediaman berkenaan bagi melampiaskan nafsunya.

Dalam kejadian kira-kira jam 10 pagi, lelaki berusia 28 tahun itu terpinga-pinga apabila sekumpulan penguat kuasa Jabatan Agama Islam Melaka (Jaim) memeriksa rumah itu selepas mendapat aduan seorang wanita bukan muhrim dilihat masuk ke kediaman berkenaan.

Pemeriksaan di dalam bilik adiknya berusia 22 tahun itu menemui teman wanitanya yang juga seorang warga Indonesia berusia awal 20-an menyorok di dalam tandas dalam keadaan bogel.
Ketua Pegawai Penguat Kuasa Agama Jaim, Rahimin Bani, berkata berdasarkan maklumat sepasukan anggotanya ke lokasi berkenaan dan setibanya di kediaman terbabit, mereka mengetuk pintu sebelum dibuka oleh abang suspek.

Katanya, pemeriksaan lanjut di tingkat atas anggotanya mendapati sebuah bilik yang bertutup dan ia dibuka seorang lelaki separuh bogel dan yang hanya memakai tuala paras pinggang.

“Pemeriksaan lanjut menemui ada seorang wanita berada di dalam tandas dalam keadaan mengaibkan dan soal tanya mendapati kedua-duanya bukan muhram.

“Pasangan terbabit terus ditahan untuk siasatan lanjut dan abang kepada suspek berkenaan turut terperanjat kerana mendakwa langsung tidak mengetahui adiknya menyembunyikan teman wanitanya di biliknya,” katanya, di sini, semalam.

Rahimin berkata, soal siasat mendapati pasangan terbabit mengakui sudah terlanjur ketika berdua dalam rumah berkenaan beberapa kali selain memberitahu baru saja selesai melakukan hubungan seks.

Katanya, kedua-dua mereka adalah pekerja industri di kilang sama dan sudah berkenalan kira-kira tiga bulan lalu sebelum menjalin hubungan. “Kedua-dua pasangan berkenaan ditahan mengikut Seksyen 53, Enakmen Kesalahan Syariah Negeri Melaka 1991, kerana bersekediaman dengan bukan muhram.

“Sabit kesalahan boleh didenda sebanyak RM3,000 atau penjara selama 24 bulan atau kedua-duanya sekali,” katanya.

Thursday, 11 October 2012

GEMPAQ : PEREMPUAN TERBUKA SKIRTNYA DI TEMPAT AWAM






||

||

||

\/




PANAS : ORANG MINYAK KEJAR AWEK TANPA PAKAIAN


Tak sangka kat luar negara pun ada jugak ye orang minyak  :Afraid

GEMPAQQ : TIUPAN ANGIN YANG NAKAL




Sebagaimana kita ketahui bersama tentang pengaruh angin terhadap kehidupan kita sehari-hari. Dalam jumlah tertentu angin sangat vital untuk kesinambungan hidup manusia namun dalam jumlah dan kelajuan yang sangat tinggi angin akan memusnahkan benda-benda yang ada di bumi dengan munculnya taufan atau ribut.

Namun tahu tak kalau angin juga kadang berkelakuan pelik? Hembusannya sering membantu para lelaki untuk menyaksikan pemandangan eksotik secara tidak sengaja, ini dia gambar-gambarnya.




TERHANGAT : AKSI YANG MEMBUATKAN ANDA SESAK NAFAS




Adoi… nak tak nak kena percaya jugak yang generasi sekarang dah semakin rosak.


Dialog Malam Pertama – Kenapa Suami Pilih Isteri?




Di malam yang hening, merupakan malam pertama bagi sepasang suami isteri ini, malam penentuan pertarungan hak dan batil. Malam yang dinanti-nantikan oleh sepasang mempelai yang baru hangat diraikan dalam majlis kenduri tengahari tadi. Alam bagaikan mengerti, hujan rintik-rintik dan sejuk yang nyaman 
di perkampungan seperti ingin membasahkan kehangatan suami isteri malam ini.
Suatu yang mengesankan ialah inilah kali pertama mereka bersua
 muka, menatap wajah pasangan dengan lebih dekat, menyentuh
 kulit mulus isteri yang dicintai dan inilah debaran malam pertama
 bagi mereka. Sebelum ini , mereka tidak pernah sedekat ini, 
jika adapun bertemu di hadapan keluarga masing-masing, jika
 ada pun bertemu bersama kawan-kawan. Tidak pernah mereka
berjalan beriringan, tidak pernah mereka menjangka bahawa satu 
perkenalan, satu masa yang singkat terus membawa kepada
 jinjang pelamin. Alam pernikahan yang begitu asing bagi mereka.
Malam semakin larut, si suami membasahkan tubuhnya menyucikan 
diri. “Aneh” bisik isterinya. Di malam-malam begini yang dingin 
mengapa perlu membasahkan tubuh? Lebih aneh selepas itu suaminya
 masuk ke bilik belakang yang kosong agak lama sehingga memaksa 
isterinya mengintip di celahan pintu bilik itu. Alangkah terkejutnya, 
suaminya seakan mati, kaku dengan gerakan sujud dan terdengar
 esakan kecil umpama merintih.
Dia tahu apa yang dilakukan oleh suaminya dan dia akur. 
Itulah cinta suaminya yang sejati. Dia tidak perlu cemburu dengan
 cinta itu dan dia pernah berfikir walaupun segunung cintanya pada
 suaminya, tidak akan sama dengan cinta suaminya di bilik kosong itu. 
Dia menunggu, bertelekung di atas taburan bunga mawar di atas
 katil empuk itu. Si suami keluar dan memandang tepat ke arah isterinya,
 isterinya menunduk malu.
Isteri : Mengapa awak pilih saya?
Suami : Kerana awak berniqab (memakai purdah).
Isteri : Ramai kan yang berniqab?
Suami : Kerana awak ada agama.
Isteri : Ramai kan yang ada agama?
Suami : Kerana awak adalah jodoh ketentuan dari Allah S.W.T.
Isteri kehabisan soalan, dia tahu jawapan itu tidak ada persoalan lagi.
Suami : Saya jumpa awak yang saya nampak hanya 2 biji

mata, saya tak tahu wajah awak dan selepas itu saya terus

tidak melihat wajah awak, tetapi saya melihat di rumah awak,

di hadapan ibu bapa awak. Ketika mereka menyaksikan hasrat

saya untuk memiliki awak dan ketika awak membuka niqab,

saya tidak perlu tahu selanjutnya wajah awak kerana itu bukan

tujuan utama saya memiliki awak.
Isteri : Saya tidak cantik…
Suami : Lebih baik beristerikan perempuan yang berkulit

hitam, berbibir tebal tetapi mempunyai Agama dalam dirinya

adalah nikmat yang paling cantik daripada memiliki isteri yang

berkulit mulus, tetapi tiada agama dalam dirinya. Tetapi jika

cantik dan ada agama itu adalah anugerah Allah kepada saya.

Tetapi adakah perempuan sedar, mereka yang menampakkan

kecantikan yang haram didedahkan tetapi akhirnya mereka

adalah bahan bakar di neraka kelak. Wana’uzubillah.
Isteri : Saya juga ingin cantik…
Suami : Sayang, kecantikan awak takkan kekal. Awak akan

dimakan usia. Tetapi mahukah awak kekal cantik selamanya?
Isteri: Itu yang saya mahukan…
Suami : Mahukah awak menjadi secantik bidadari, malah lebih dari itu?
Isteri: Perempuan di dunia ini sehabisnya menyolek diri mereka

umpama bidadari tetapi adakah mereka berjaya?
Suami : Ada caranya, malah tidak perlu berhabis ribuan ringgit!
Isteri: Yakah?, tunjukkan caranya!
Suami : Rasulullah pernah bersabda, “Wanita di dunia lebih baik

daripada bidadari sebagaimana yang zahir lebih baik daripada yang batin.
Isteri : Saya kurang faham, di mana alat-alat mekapnya?
Suami : Rasulullah pernah bersabda, “Jika perempuan solat lima

waktu, berpuasa pada bulan Ramadhan, menjaga kemaluannya dan

taat kepada suaminya, nescaya ia akan masuk syurga.” (HR. Al-Bazaar).
Isteri : Bagaimana cantiknya saya di dalam syurga nanti?
Suami : Tolong ambilkan Al-Quran atas meja tu dan Tafsir Ibnu Kathir

yang kawan awak hadiahkan tu. Awak ada wudukkah?
Isteri : Ada. Nanti sekejap.
Suami : Lihat Surah Al-Waqiah, “Sesungguhnya kami akan ciptakan

mereka secara langsung.” (ayat 35 ), Ibn Kathir dalam menafsirkan

ayat ini menyatakan bahawa wanita baik mereka itu tua atau

tidak mereka akan dibangkitkan dengan ciptaan yang baru. Dalam

keadaan mereka itu muda dan perawan. Ini dikuatkan lagi dengan

ayat yang berikutnya “Dan Kami jadikan mereka itu gadis perawan” (ayat 36).
Isteri : Saya belum dapat bayangkan macam mana cantiknya saya nanti.
Suami : Dalam ayat yang seterusnya Allah berfirman lagi

(Tentang wanita) penuh cinta (kepada suami mereka) lagi sebaya umur” (ayat 37).

Dalam Ayat ini, Allah menerangkan mereka ini (wanita) terlalu asyik mereka

hanya kepada suami mereka sahaja manakala suami mereka juga

asyik kepada mereka. Cinta mereka hanya kepada suami mereka

sahaja (Tafsiran Ibn Abbas).
Isteri : Sahih tu bang, tapi saya nak bayangkan macam mana

cantiknya saya dalam syurga nanti.
Suami: Baiklah, tunggu sekejap saya ambil kitab hadith,

lihat ini ada Riwayat dari Hadis Tabhrani, sambungan dari

yang zahir lebih baik dari yang batin yang saya ceritakan tadi, ingatkah?
Isteri : Oh! ada, saya ingat.
Suami : Maka bertanya lagi Ummu Salamah: Dengan apa

yang menyebabkan mereka lebih baik, Baginda pun

bersabda: dengan solat mereka, puasa mereka dan ibadat

mereka kerana Allah. Malah Allah memakaikan pada muka

mereka cahaya, pada badan mereka sutera, kulit mereka berwarna

putih, pakaian mereka berwarna hijau, malah mereka dipakaikan

dengan perhiasan berwarna kuning (yakni emas) rantai mereka

daripada permata, sikat mereka daripada emas. Lalu mereka

berkata: Kami kekal (di dalam syurga) dan kami tidak akan mati

lagi, kami memperolehi nikmat dan kami tak akan bersedih lagi,

kami akan kekal di dalam syurga dan kami tidak akan berpindah,

kami adalah orang yang redha dan kami tidak akan marah,

beruntunglah sesiapa yang kami (dijadikan) untuknya dan

(dijadikan) dia untuk kami. Lalu Ummu Salamah bertanya lagi: Wahai Rasullallah,

ada di kalangan kami yang berkahwin dengan dua orang lelaki, atau tiga

orang lelaki atau empat orang lelaki (bukan dikumpulkan sekali

tetapi merupakan perkahwinan yang kedua selepas kematian,

cerai atau lainnya), kemudian perempuan itu mati dan dapat

masuk kedalam syurga begitu juga bekas-bekas suaminya juga

masuk syurga, maka siapa yang akan menjadi suaminya (di dalam Syurga)?

Baginda menjawab: Dia akan memilih yang terbaik di kalangan

mereka dari segi akhlak. Nah! Hadith ini dengan jelas

menampakkan kelebihan orang wanita daripada bidadari.
Isteri : Alhamdulillah, baru saya faham. Maksudnya jika saya

berjaya menjadi wanita solehah dengan ciri-ciri dari firman

Allah dan hadith, maka saya akan masuk syurga dan menjadi lebih

cantik dari bidadari!
Suami : Wanita yang merupakan ahli syurga juga mendapat nikmat

yang tak ternilai banyaknya. Dan nikmat yang diperolehi oleh wanita

atau lelaki di dalam syurga adalah sesuai dengan fitrah kejadian

kejadian mereka. Cubalah kita renungi baik awak atau pun saya,

apakah yang amat dihajati oleh kita dan sekiranya kita diberi

peluang nescaya kita akan mendapatkannya? Pada pandangan saya,

orang lelaki lebih berhajat kepada wanita manakala wanita pula

di samping berhajat kepada suami, akan tetapi kecantikan dan

kejelitaan lebih menjadi tumpuan pada mereka. Bukankah semua

ini terdapat di dalam syurga?
Isteri : Saya tahu sedikit dari ilmu yang saya kutip, tetapi

ada yang saya lupa, eloklah saya mendengar sendiri dari suami saya!
Suami : Ya. Saya juga muzakarah dengan awak, lagi satu, bidadari

syurga yang bukan dari kalangan isteri saya akan memarahi awak juga!
Isteri : Hah! Bidadari marah saya? Kenapa? Macam mana awak tahu?
Suami : Buka kitab hadis tadi, baca “Janganlah seorang perempuan

menyakiti suaminya di dunia, jika tidak, maka bidadari-bidadari isterinya

di syurga akan berkata kepadanya: Janganlah kamu menyakitinya,

sesungguhnya ia adalah tamu bagimu yang sebentar lagi akan

meninggalkanmu untuk berkumpul bersama kami.

” (H.R. Ahmad dan Tirmidzi dari Mu’adz bin Jabal r.a)
Isteri : Wah! Saya amat takut jika awak meninggalkan

saya di dunia lebih menyedihkan jika saya tidak dapat berjumpa awak di syurga!
Suami : “Harta yang utama adalah lisan yang senantiasa

berzikir, hati yang senantiasa bersyukur dan isteri beriman

yang membantu suami dalam menegakkan bangunan

imannya.” (H.R. Ibnu Majah dan Tirmidzi)
Isteri : Alhamdulillah! Baru saya faham sejelasnya, terima

kasih abang. Tetapi itukan banyak persoalan tentang saya,

bagaimana saya dalam keluarga yang taat kepada perintah Allah,

yang menghidupkan sunnah Rasulullah dan akan mendapat

nikmat syurga. Bagaimana dengan diri abang?
Suami : Oh itu masa tidak mengizinkan, biarlah kita

berbicara satu bab dengan teliti. InsyaAllah esok malam

kedua kita bicarakan soal itu ya.