Friday, 5 October 2012

APA KATA DATUK BILA LIHAT ISTERINYA TANPA PAKAIAN




Setelah sekian lama tidak menziarah cucunya, seorang nenek telah 
pergi ke KL untuk menziarah cucunya yang dirindui itu. Sampai sahaja 
di rumah cucunya, betapa terkejutnya dia kerana terlihat cucu
 perempuannya bertelanjang bulat sambil membuka pintu rumah. 
Neneknya pun bertanya, “Kenapa kau terlanjang bulat ni cu?” 
“Ooo nenek, saya sedang menunggu suami saya dengan baju cinta
 ni” jawab cucunya.
“Baju cinta? biar betul cu ni?” kata neneknya lagi. “Betul nek, suami 
saya suka saya pakai baju cinta ni” jawab cucunya. “Nenek masuk 
dulu dalam bilik eaa, nanti malu pulak suami saya tengok nenek ada kat
 sini. Suami saya mungkin malu bila saya pakai baju cinta ni dan nenek 
ada juga.” “Ok lah cu, nenek masuk bilik dulu” kata neneknya.
Pada keesokan harinya, neneknya pun mengambil keputusan untuk pulang 
ke kampung setelah puas berjumpa dengan cucunya. Dipendekkan cerita, 
dalam perjalanan pulang, si nenek teringat akan baju cinta cucunya. 
Lantas, si nenek pun berfikir untuk membuat perkara yang sama pada suaminya.
Sampai sahaja di rumah, si nenek pun dengan pantas membuka baju tanpa 
meninggalkan seurat benang pun di badannya dan menyolek mukanya sambil 
menunggu si atok pulang. Beberapa minit kemudian, si atok pun pulang dan 
terkejut besar sambil berkata, “Oii!! apa awak ni? terbogel macam ni, dah buang 
tebiat nak mampus ke? “Eh abang ni, tak romantik langsung la.. ni kan 
baju cinta kita” Si nenek jawab sambil tersenyum menggoda.
“Baju Cinta!!? ooo.. gitu.. kalau ye pun gosok la dulu baju tu, nampak sangat 
kedutnya” kata atuk sambil berlalu..